Tokióember

csütörtök, november 09, 2006

Ugyintezes a vilag vegen

A kulturalis nehezsegek mellett megjelentek az ugyintezessel kapcsolatos feladvanyok is. A dolog a nyelvtudasnal kezdodik. En a 25 db szobol es ujabban 40 db betubol allo japantudasommal itt elegge a Taigetosz fele tendalnek, ha megmenetesemre nem tanulnanaknak a japanok eveken keresztul angolul. De mivel itt nyelvtanulas leginkabb arrol szol, hogy tanuljunk meg jo bonyolult mondatokat irni, vegeredmenyben otthon az "Eljen Slota!" gyakorisaga meg mindig eros versenyben van az angolul tudo japanokevel. Emiatt ha barmit el kell intezni, siet segitsegunkre a hatosagilag kirendelt ugyved: az aiesec-bol egy srac, akivel lassacskan, de el lehet beszelgetni angolul, ha kell.

Szerencsere a japanok alapossagat dicseri, hogy munkaszerzodesrol, biztosasrol, telefonelofiztesrol vastag tajekoztatot mellekeltek, igy barminek egyszeruen utana tudok nezni. Amint megtanulatam japanul. A bankkal is hasonloan allok, bar ott meg lesznek erdekfeszito jelentek. Az elso aprosag amit el kell inteznem, hogy csekkfuzettel vegyek le penzt egy olyan fiokban, ahol allitolad tud valaki angolul. Megjegyeznem, hogy eddig eletemben osszesen egy darab csekkfuzetet lattam, azt is nemetul. Gyorsan el is dugtam 5 honapra a borondombe.

A masik bankos tema akkor kezdett el feltunni a lathataron, amikor egy-ket napi osztas-szorzas utan rajottem arram, hogy ez az utam kezd atlepni a "penzkereses"-bol a "befektetes" kategoriaba. Igy elkerulhetetlen lesz valamikor a nemzetkozi atutalas. Eloszor azzal keztek az uj bankomban, hogy ide nem lehet kulfoldi szamlarol penzt betenni. Hogy mi van? Nem ertettem, miert zarkozik el egy bank attol, hogy ezzel a modszerrel is lehuzza az ugyfeleit (Mar elhataroztam, ha gusztustalanul sok penzem lesz, alapitok is egy bankot, ha csak toredeke, akkor csak kaszinora futja majd). Vegul csak kieroszakoltak magukbol egy swift kodot. Az utalasi dijakat meg balladai homaly fedi.

Persze tudom, hogy en akartam idejonni. Nem is hisztikent, inkabb erdekessegkent irtam le. Ha a varratokat kiszedtek a fejembol ez sem lesz gond.